20 Eylül 2007 Perşembe

HASBIHAL Ord.Prof.Dr. Akildane Herzekar





ANNEMİN BİR ÖREKESİ VARDI

Muhterem okurlar, önce 2007 senesini idrak ettiğimiz şu günlerde hepinize mutlu, hayırlı bir yıl temenni ediyorum. Bu yıl özellikle benim için pek bir ehemmiyetli, zira bütün beynelmilel cemiyetler ortak bir karar alarak bu seneyi “Akildane Herzekar Yılı” ilan etmişler, sağolsunlar varolsunlar. Gerçi gecikmiş bir karar ama olsun, insanoğlunun geç de olsa aklının başına geldiğini görmek güzel; bu durumu yüzlerine vurup mahcup etmeyeceğim çocukları… Anlayacağınız bu sene pek bir meşgul olacağım, bu büyük yıl tün yurtta, dünyada ve Kıbrıs’da muhtelif törenlerle kutlanacak ben de leyleği havada görmüş gibi dünyanın her bir yanını dolaşıp konferanslar vereceğim, şimdi bir ülkeye gidip ötekine gitmesen olmaz, üzülüp, gönül koyarlar. Aziz biraderim, kadim dostum Kenan Paşa da zamanında gezmedik şehir bırakmıyor gittiği her şehirde bir konuşma yapıyordu, bu yoğun tempo içinde sık sık şaşırıyor, mesela Mersin’e gittiğinde “Muhterem Çemişgezekliler” diye hitap ediyordu o zaman gülüyordum, kafa buluyordum kendisiyle. Gülme komşuna gelir başına derler inşallah ben de onun durumuna düşmem, Fransızların karşısına geçip de “Muhterem Cezayirliler” dersem biraz tuhaf olur. İşte böyle durumlara düşmemek için çok edebi bir konuşma metni hazırladım, Kenan Paşa gibi irticalen konuşmaya kalksam gaf üstüne gaf yapabilirim netekim muhterem de millet irticadan uzak olsun diyip ilticalen ayetler okudu sonuç ortada, millet irticaanın kucağına oturdu. Ama ben işimi sağlama alırım, önümdeki metnin dışına çıkmam… Müsaadeniz olursa çeşitli ülkelerde yapacağım bu konuşmayı siz dostlarımla paylaşmak istiyorum, ne de olsa sizin yeriniz başka. Konuşmayı Amerika’da Bush’un karşısında yaparken duyduğunuzda “Ben bu konuşmayı önceden biliyorum, okumuştum” diye hava atarsınız etrafınıza…

AKİLDANE HERZEKAR’IN, “AKİLDANE HERZEKAR YILI” MÜNASEBETİYLE YAPACAĞI KONUŞMA…
Muhterem bilmemnereliler (Bu bilmemnenin yerine konuşmanın yapılacağı ülke gelecek), hepinizi sevgiyle kucaklıyorum, efendim size önce annemin örekesinden söz etmek istiyorum, benim annemin bir örekesi vardı, şöyle orta boy bir örekeydi; örekeyi masanın üzerine koyup günlerce etrafında dolanıp dururdum, bunun ne olduğunu bir türlü anlayamazdım, o zamanki çocuk aklımla bunun el bombası, bisiklet pompası, kaynana zırıltısı olabileceğini düşünürdüm. Zaman zaman büyüklerime sorardım;
Bu nedir?”, diye, onlar da bana ,
Ananın örekesi !” , derlerdi…

Ben de çok kızardım, büyüklerim neden beni böyle tersliyor, diye… Çok sonra anladım ki onlar beni terslemiyormuş meğer, gerçekleri söylüyormuş. Muhterem bilmemnereliler, eğer ki birileri sizlere ters ters laflar ederse hemen celallenmeyin, aslında başka şeyler söylemek istiyor olabilirler. Bu yüzdendir ki bana söylenen hiçbir söze kızmadım; yüzüme tükürdüklerine bile yağmur olabileceği ihtimalini düşündüm, “Bunak”, “Faşist”, “2.Cumhuriyetçi”, “Liboş”, “Takunyalı”, “Mabat kafalı” gibi sıfatları birer iltifat kabul ettim. Bunun sonucunda da bu mevkie geldim; Akildane Herzekar Yılı tüm insanlık alemine kutlu olsun, hepinizin anasının bir örekesi olmasını temenni ederim.


Ord.Prof.Dr. Akildane Herzekar

Hiç yorum yok: